TeMa-dag Krisekommunikasjon 26.08.2020

"Krisekommunikasjon, risikovurdering og sporbarhet" er i år mer aktuelt enn noensinne.  Du kan delta som vanlig på Felix Konferansesenter i Oslo eller du kan sitte på ditt eget kontor og live-streame møtet, så alle forhold er lagt til rette for at dere alle skal kunne få med dere denne viktige TeMa-dagen.  

Denne våren har vært en prøvestein på hvordan Norge håndterer en høyst reell krise mht. smitte, hygiene og sporing.  Selv om halve landet til tider har vært i karantene pga. Korona-pandemien så har jo alle behov for mat - og matindustrien er en av de viktigste aktørene for å holde hjulene i gang.  Importmulighetene har begrenset seg og norskprodusert mat har blitt det foretrukne valget.  Pga. smittefaren så har også emballasjen kommet mer i søkelyset, det har blitt enda viktigere at mat er emballert og sikker.  Hygienetiltakene i matbedriftene, hos råstoffleverandørene og i serveringsbransjen er viktigere enn noen gang.  Hvordan har vi håndtert det hittil?  Hvilke problemer og løsninger har kommet frem i lyset?  Men det skjer også  andre hendelser med maten, blant annet måtte Kavli trekke tilbake produkter etter funn av Bacillus Cereus.  Hvilke erfaringer gjorde de seg?   

PROGRAM:

Kl. 09.30-09.50 Registrering/kaffe
   
Kl. 09.50-10.00 Velkommen v/møteleder Stig-Yngve B. Pedersen, styreleder i Tekologisk Matforum
Kl. 10.00-10.40

"Matproduksjon i en krisetid - endret fokus og nye risikovurderinger" 
v/partner Claus Sonberg, Zynk

Kl. 10.40-11.20 "Krisekommunikasjon - Hva har vi lært av korona-pandemien?"
v/avdelingsdirektør Jakob Linhave, Helsedirektoratet
Kl. 11.20-11.45 "CASE:  Bråstans da Koronaen "tok" kjøttsenteret over natten idet landet åpnet opp!  Hva skjedde med produksjon, smittesporing og hvilke nye risikovurderinger ligger nå til grunn i fremtiden?" v/Ståle Gausen, styreleder i FG Kjøttsenter og direktør i Grilstad AS
Kl. 11.45-12.30 Lunsj
Kl. 12.30-13.10 "CASE:  Bacillus Cereus-alarm - Tilbaketrekking av Snack pack-produkter.  Hvordan fungerte rutinene og hva kunne man eventuelt gjort bedre?"
v/adm.dir. Kristine Aasheim og kvalitetsdirektør Annette Waage Jung, O. Kavli AS
Kl. 13.10-13.50 "Om de ulike etatenes roller når noe skjer med maten eller vannet vårt" 
v/beredskaps- og sikkerhetsdirektør Jorunn Jarp, Veterinærinstituttet
Kl. 13.50-14.10 Kaffepause
Kl. 14.10-14.50

"Riskovurdering, sporbarhet og leverandørdialog fra serveringsbransjens perspektiv"
v/kvalitets- og bærekraftsjef Lydia Lineikro, Compass Group FS Norway AS

Kl. 14.50-15.30  "Positiv påvirkning i krisetider - Erfaringer fra Koronautbruddet" 
v/barnelege, doktorgrad i helsekommunikasjon, spesialrådgiver Helse- og omsorgsdepartementet under Covid 19-pandemien Bård Fossli Jensen, Somsagt AS
Kl. 15.30-15.50 Oppsummering/evt. spørsmål - avslutning
                                                 Det er også avsatt 5-10 min. til umiddelbare spørsmål på slutten av hvert innlegg

Firma som ønsker det kan få satt opp en roll-up eller stående plakat for et tillegg på kr. 2000,-.

PÅMELDING innen 10. august. 

Møtested:  Felix Konferansesenter, Aker Brygge i Oslo (Bryggetorget 3, 0250  OSLO).  Parkering:  Aker Brygge P-Hus (inn- og utkjørsel på skrå like over veien for Felix).

Møtet blir også "live-streamet" for dere som ikke ønsker å møte fysisk.  Notèr om du ønsker å delta på nett i notatfeltet i påmeldingsskjemaet Samme sted bes du notere evt. allergier. Påmeldingsskjema finner du på https://teknologiskmatforum.no/webkurs/tema-dag-krisekommunikasjon-17.-juni-2020 .  Du kan også sende din påmelding via mail til post@teknologiskmatforum.no 
Du kan selvsagt endre mening om du vil være med på nett eller fysisk når det nærmer seg, men flott om du gir lyd et par uker før møtet i så tilfelle.
De som skal være med på nett vil få tilsendt oppkoblingsinformasjon før møtet.

Deltageravgiften er kr. 3000,- for medlemmer* og kr. 3750,- for ikke-medlemmer (1/2 pris for pensjonister og studenter).  OBS: Studenttilbud kr. 200,- for 3 studentdeltagere.  Prisen inkluderer evt. innkomne manus/overheads på e-mail etter møtet, med forbehold om at vi får inn slike.  Faktura for deltageravgift kommer like før eller etter TeMa-dagen.  Hvis man melder seg på via nettsiden får man en Ordrebekreftelse og de som melder seg på via mail vil få en bekreftelsesmail.

Kostnadene for "streaming" av møtet er nokså nøyaktig tilsvarende kostnadene pr. dagpakke i møtelokalet, så deltageravgiften blir den samme enten du er med på nett eller møter opp.

*Medlemskap koster kun kr. 1100,-/år, men du kan nå få det for halv pris ut året.  Dersom du melder deg inn før fakturering av møtet vil du få det til medlemspris.  Se våre hjemmesider http://teknologiskmaforum.no for skjema under toppfanen Medlem.

Avbestillingsfrister:  Fri avbestilling innen 15 dager før møtet.  Evt. sykeforfall må meldes snarest mulig og ved tilsendt sykemelding eller attestert egenmelding vil man få full refusjon minus eksp.gebyr på kr. 250,-.  Senere enn 3 dger før møtet kan vi ikke garantere at møtestedet godkjenner kostnadsfritt forfall, men du kan evt. sende en annen person i ditt sted for et bebyr på kr. 250,-.  Vi prøver imidlertid alltid å få avbestilt for deltagerne ved sykdom, og som regel går det bra. 

Telefon:  Teknologisk Matforum:  966 18 200, e-mail post@teknologiskmatforum.no   
Felix Konferansesenter:  23 89 72 70.

Avstand å gå fra flytoget ved stopp Nationaltheateret, ca. 11 min. til Bryggetorget 3. 

https://www.google.com/maps/dir/Nationaltheatret,+Johanne+Dybwads+plass+1,+0161+Oslo/Bryggetorget+3,+0250+Oslo/@59.9121296,10.7246248,16z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x46416e7de611747d:0xd5f52c9baad68bcd!2m2!1d10.7340791!2d59.9144237!1m5!1m1!1s0x46416e81bb05208b:0x2259d07e8484e4dc!2m2!1d10.7250783!2d59.9101662!3e2

                                                                   VEL MØTT ALLE SAMMEN! 

 

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×