TeMa-dag "Krisekommunikasjon, risikovurdering og sporbarhet" 12. juni 2019

Hvordan man håndterer en krise i matindustrien er avgjørende for hvor raskt man er «på banen» igjen. Dessverre kan ingen av oss tro at intet vil oppstå - for både salmonella, listeria og endog terrortrusler finnes – og gode rutiner må våre på plass på forhånd for å takle både sykdomstilfeller og medieoppslag.  Vi har fått med oss foredragsholdere som både kan fortelle om hvordan vi bør legge våre forhåndsregler, erfaringsforedrag og mye annet.  Det er svært viktig å holde seg oppdatert på dette området, spesielt nå som nye trusler som vi tidligere ikke har måttet vurdere har dukket opp.

PROGRAM:                                               

Kl. 09.30–09.50   Registrering/kaffe 

Kl. 09.50–10.00   Velkommen v/møteleder Janne Haugdal, fabrikksjef i Matpartner AS og tidl. styremedlem i TeMa   

Kl. 10.00–10.40   «Risikoanalyse – en essensiell bit av all matproduksjon. Hvordan gjennomføres den?»
                               v/fagansvarlig mat Hege Bjørnbakk, ALS Laboratory Group  

Kl. 10.40–11.20    «Hvordan søker man etter årsaken til et utbrudd og hvor viktig er sporbarheten?»
                               v/seniorrådgiver Catherine S. Svindland, Mattilsynet                   

Kl. 11.20-11.30     En rask spørsmåls- og diskusjonsrunde før vi går til lunsj 

Kl. 11.30–12.30    Lunsj 

Kl. 12.30-13.05   «Erfaringer fra utbrudd av Salmonella i tørket fruktblanding»
                               v/kvalitetsdirektør Anne Leonie Dehli Person, Bama Gruppen AS   

Kl. 13.05–13.40  «Tiltak ved varsel om tilbaketrekking av et matprodukt»
                               v/konstituert direktør Trygg Vare & Egne Merkevarer Madelene Brogren Lie, Coop Norge SA 

Kl. 13.40-14.10    Kaffepause             

Kl. 14.10-14.50   «Krisekommunikasjon når maten trues»
                               v/rådgiver Rune Nøstvik, Zynk   

Kl. 14.50–15.30   «Eksplosjonssikkerhet i matindustrien»
                               v/spesialrådgiverTorvald Stemsrud, Norsk Energi 

Kl. 15.30–15.45    Oppsummering/evt. spørsmål – avslutning

                                              Det er også avsatt 5-10 min. til umiddelbare spørsmål på slutten av hvert innlegg.       

Firma som ønsker det kan få satt opp en "roll-up" eller stående plakat for et tillegg på kun Kr. 2000,-. 

PÅMELDING SNAREST OG SENEST INNEN 27. MAI

Benytt påmeldingsskjema  på http://teknologiskmatforum.no . I datolisten til høyre nede på siden velger du møtet den 12. juni og trykker enten på linjen for medlem eller den for ikke-medlem.  Dersom du ikke er medlem, men ønsker å bli det så benytter du den for medlem for å få riktig pris.  Etter at du har meldt deg på vil du få en bekreftelse fra systemet på sidene.  (Det kommer altså ikke en egen bekreftelsesmail, som tidligere). Du kan selvsagt også sende oss en mail med din påmelding til post@teknologiskmatforum.no   

Husk å notere evt. matallergier i det nederste feltet i påmeldingsskjemaet eller i mailen din. 

Deltageravgiften er Kr. 2965,- for medlemmer* og Kr. 3715,- for ikke-medlemmer (1/2 pris for pensj. og studenter). OBS: studenttilbud:  Studentpris Kr. 200,- for 3 student-deltagere .  Prisen inkluderer evt. innkomne overheads/manus på e-mail etter møtet, med forbehold om at vi får inn slike.  Faktura for delt.avgift sendes like før eller etter TeMa-dagen. Alle som melder seg på vil få bekreftelse via e-mail. 

Avbest.frister: 

Fri avbestilling innen 15 dager før arrangementet.
Evt. sykeforfall meldes snarest mulig, senest om morgenen før møtestart.  Ved tilsendt sykmelding eller attestert egenmelding vil man få full refusjon minus eksp.gebyr kr. 250,-.  Det er også mulig å sende annen i sitt sted (endringsgebyr kr. 250). 

Vårt tlf.nr. er 51 54 92 91, e-mail: post@teknologiskmatforum.no

 *Medlemskap koster kun kr. 1100/år inkl. tidsskriftabonnementer og du kan nå få dette til halv pris for 2019 .  Dersom du melder deg inn før fakturering av møtet vil du få dette til medlemspris.  Se våre hjemmesider for skjema under toppfanen Medlem.    

Møtet finner sted i møterom Norden på Felix Konferansesenter på Aker Brygge i Oslo (Bryggetorget 3, 0125 Oslo) Oslo).
Parkering:   Aker Brygge P-Hus  

Vel møtt alle sammen !                          

 

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×